PENGUMUMAN..!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bermula hari ini (9.8.2011), blog ni akan jadik blog corat-coret... Saje2 nak ilangkan boring+tension (klu ader la..) hihi..

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Tuesday, August 9, 2011

Bermulanya hari ini...

Salam Ramadhan semua...

Hari ni dah masuk hari ke10 berpuasa... Aku nak jadikan hari ini (10.8.2011) dalam sejarah dengan memulakan kehidupan dengan menulis blog...
Skang ni waktu keje agak singgang (hehe..) nak dibandingkan dengan keje sebelum ni.. Keje x pernah abis.. klu esok pencen pun, agaknye ari ni masih buat keje dari 8-5... hihi.. punye la bz keje aku sebelum ni.. amacam, gerun x..? tp alhamdulillah.. dah tukar unit (tukar unit je, bukan tukar keje tau..) skang ni.. so, ader ringan skit la..

Aku nk mula cerita dengan sambutan Ramadhan kami...
1 Ramadhan, kami adik beradik bersahur kt umah mak.. tp mak + abah xde.. Mak on the way dr penang, g umah along... jangka sampai kul 7 pagi.. abah plak keje... so kami adik beradik je bersahur.. tp pandai pulak memasing nak memasak pagi tuh... TERBAEK...!!

Waktu buka puasa, mak dah ader.. Abah pun ader.. Semua ader... Cuma along sekeluarga je yg xder kot...
Makan ape aku dah x igt.. sebab bukan makanan fokus aku skang.. aku nak citer pasal kejadian selepas berbuka...

Sebelum tuh, klu korag nak tau, 1 Ramadhan tu, da masuk 6 hari Hafiz demam... :( start demam rabu malam.. khamis pagi bwk g KK Gelang Patah.. ahad malam, lepas org umum esok puasa, bwk plak dia g Klinik Jannah.. sebab suhu tinggi sgt, doktor masuk ubat b_nt_t... pagi2 tu, tgk, byk plak bintik2 merah kat dua2 kaki dia.. x tau sebab alahan ubat, atau digigt serangga.. hmmm..

Lebih kurg kul 9, suami aku ajak berangkat balik umah.. ye lah, esok kan keje.. tp odw blk tu, igt nak singgah Hospital Kulai... takut gak si Hafiz ni, panas sgt badannye... Sampi hospital, lebih kurang kul 10... Ramai gak org... macam2 penyakit la.. Sampai turn Hafiz, misi amik suhu, mak ai 40.4'C.. Then jumpa MA, dia nasihat lebih kurg, pastu masuk utk amik darah... ngeee... takutnye... sian anak aku.. kena amik darah... tapi aku x tgk pun, 2 org misi yg buat.. sian hafiz nangis... then tunggu punye tunggu, sampai hafiz tertido.. dlm kepala aku pulak da pk, pas ni nak singgah mkn la kt maner2, rase lapar plak.. huhu.. dekat kul 1 baru jumpa doktor... doktor lelaki cina.. muda lagi.. doktor kata, masa hafiz batuk, ader bunyi cam saluran pernafasan dia sempit.. so, dia nasihat utk admit wad untuk pemerhatian...

cam kelam kabut gak la masa tuh.. nasib baik sumer brg ader sbb blk kg kan.. memang aku bwk complete brg2 dia.. masuk wad, kul 1 lebih kot.. wad da gelap... then suami aku sms kata dia blk dulu, esok dtg lagik... biler da lamer2 skit, baru aku teringat perihal perutku yg dah rasa lapar dari td.. hadus.. satu makanan pun xder... adoyai...

Hafiz kena dok wad 2 malam.. sebab mlm masuk tu, paginye, demamnya terus kebah.. x demam dah.. makan pun selera.. Alhamdulillah... Rabu tengahari, dah boleh kuar wad.. Hoyeh...!!!



Rakaman gambar hafiz tgh tido kt atas katil Wad Kencana, Hospital Kulai

Bekas inject amik darah kat tgn kiri..