PENGUMUMAN..!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bermula hari ini (9.8.2011), blog ni akan jadik blog corat-coret... Saje2 nak ilangkan boring+tension (klu ader la..) hihi..

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Wednesday, September 28, 2011

:: perjalanan ::

Sejak 2 menjak ni, aku jadi gile nak bjalan.. paling x blh tahan, nak bjalan nek kapal terbang.. huhu.. ape le angin yg dtg nih..

sumenye start sejak aku blk dr kuching bln april lepas.. ekceli belum pegi lagi kuching tuh, aku da berangan nak cari tiket gi kuching lagik.. giler x..? sumenye gara2 menjoinkan diri kt forum cari tu.. aduh la.. skali beli, wajib beli 4 tiket.. haha..

lepas balik dr kuching, mmg tanam niat, nk repeat kuching lagik.. klu harga tiket utk 4 org return x sampai rm100, aku mmg nak terus rembat tanpa pikir panjang.. haha.. skali tu, bulan 5, AA wat promosi.. ape lagi.. terus rembat.. tanpa memberitahu en suami terlebih dahulu.. 4 org tiket pegi blk x sampai rm100, x kan nk lepaskan macam tu aje kan..? amik bln 4 punyer date.. pastu bosan2, aku beli lagik tiket.. dok pk2 destinasi maner.. tetiba aku teringat da lamer x pegi umh along.. so, amik plak tiket ke penang.. utk bln 2.. haha.. berjaya beli 2 destinasi.. dua2 thn dpn punyer.. giler ar nk tunggu lagik sthn.. haha...

pastu baru ni, AA wat sale lagik.. tp x dela murah sgt.. tp sbb da terjebak masuk thread padang kt cari tuh, terasa plak nak jejak kaki ke sana.. so, amik la tiket ke pdg plak utk bln 5 thn depan.. yg ni mahal skit, 4 org pegi blk, rm400++.. tp x pela, asal dpt merasa.. huhu.. ekceli nak merasa g bkt tinggi yg sbnrnya.. kata diorg, selain ader tmpt shopping, ader gak tmpt yg cantik2 pemandangannya.. itu yg penting..

penang map

kuching map

west sumatra map
baru2 ni aku ader terbaca satu blog.. dia pun suka travel.. n then dia terpk, naper dia travel.. ape tujuan? so biler pk2 blk, ape plak niat aku suka travel nih..? adakah utk menunjuk2? tentula tidak... aku rasa, aku suka travel sbb firstly, aku nak seronok2 dgn family aku.. lagi, aku suka nak merasa tmpt org.. mknn org.. yg maner x ader kt tmpt aku sendiri.. pada aku, selagi kite mampu ni, buatla ape yg kite rasa nak buat.. klu dah x mampu nanti, hanya mampu melihat org lain jek.. buat ape simpan duit byk2, tp hati xde rasa seronok.. hanya duduk bwh tempurung, xtau kehidupan kt tmpt lain.. pada aku, kite kumpul duit, cukupla utk tampung perbelanjaan sekolah anak2... xyah sampai nak siapkan harta benda utk diorg.. harta benda diorg, biarla diorg yg carik sendiri nanti.. mak abah aku pun mcm tu, blajakan aku sampai maner yg mampu, then biarkan aku handle idup aku sendiri.. mak abah dah bagi aku belajar, then aku dpt keje ni, aku kira beruntung sgt2.. TERIMA KASIH MAK & ABAH.. x perlu la harta ape pun.. ilmu yg diberi sudah sgt2 mencukupi.. kami akan bina hidup kami sendiri berbekalkan pelajaran yg dah mak abah berikan.. INSYA-ALLAH...